Menghadapi tahun dua ribu tiga belas


Assalamualaikum orang di sana. Disini rindu sangat sama orang disana, orang di sana tak rindu ke kat orang disini? Rinduuuuu *ANN jawab* Haha perasan pulak :-p Apa khabar? Harap2 anda semua berada dalam keadaan sihat sentiasa. Entry hari ini dan seterusnya aku nak taip betul2 sebab hari tu ada cikgu yang tegur ayat berterabur kat ask.fm. Sob sob :'( Okelah, hari ni aku taip betol2 mcm karangan bahasa melayu SPM! Err -.-

Oh, oh, lupa nak habak -.- Aku masih belum terlambat kan nak wish ni? Selamat tahun baru semua ! *bunyi bunga api* Alhamdulillah kerana masih di beri peluang untuk bernafas di atas muka bumi Allah ni dan dapat merasai awal tahun 2013. Hihi. Erm, erm, #SajaNakBagitahu ni malam tu kan ANN bagi mcg jiwang romantik. Wah wah *muka bangga* tolonglah jeles, tolonglah, tolonglah. Wakaka xD  

Oh ye, tak nak share ke azam tahun baru ni apa? Meh laa datang sini, cite kat ite ape azam baru awok semua. Huhu. Erm, aku baru ingat aku tak berazam pun tahun ni. Tunggu jap, nak fikir dulu apa azam aku tahun 2013 ni. Nantilah aku bagitahu. Tak terfikir lagi ni. Sabar ea, sabarkan separuh dari iman, tak baik gopoh2 taw. Ah sabit -.- Huahuaa xD 

Sangat berdebar nak menghadapi tahun 2013 ni, yelahkan masuk tahun baru ni, umur meningkat menjadi angka 18. Eh? mcm tak percayalah. Betul ke ni? atau hanya mimpi mainan tidur atau hanya buah berangan? Tampar fatanah kangg, betul lah ni! -.- Dan bukan setakat umur meningkat, ketinggian aku pun meningkat sikit, aku rasa2 aku dah tinggi tahun 2013 ni. Yeah yeah *lompat atas katil* ~ 

Sebenarnya, aku tersangatlah rindu tahun 2012. Banyak kenangan woo, ado sedih ado gembira, pakcik astro cakap *macam-macam adalah* Banyak perkara yang aku rindu terutama masa kat sekolah ihsan dulu. Oh, form 5 laa tahun yang paling menyeronokkan. Ya Allah rindunyaaaaaaa. Betul ckp org, dah lama tinggalkan sekolah mmg akn rasa rindu sangat2 :'(

Perkara yang aku rindu tahun 2012 : 

-Rindu duduk depan rumah tunggu van paklong hon-
-Rindu nak tunggu kwn2 kat pondok waktu pagi-
-Rindu nak beratur kat perhimpunan-
-Rindu nak pergi tandas sama2-
-Rindu nak dengar loceng rehat-
-Rindu nak pergi kantin sama-sama-
-Rindu nak makan bekal nabila-
-Rindu nak pergi koop-
-Rindu nak kutip duit kelas-
-Rindu nak bertugas library sekolah-
-Rindu nak solat kat surau-
-Rindu nak ponteng kelas-
-Rindu nak tawaf sekolah sama-sama-
-Rindu nak dpt homework byk2-
-Rindu nak kena marah-
-Rindu nak belajar sama2 dalam satu bilik darjah :'(

Boleh aku nak ulang semula semua ni sebab aku terlampau rindu kawan-kawan aku kat sekolah ihsan :(

Tahun ni pun sebenarnya aku shekoloh lagi, form6, seronok tak seronok aku pun tak tahu -..- Eee, malas lah cakap pasal ni, kalau cakap pasal form6 gerenti mood aku berubah, Cis! haa tengok2 sekarang mood aku dah lain. nampak kan keberubahan aku disitu? err -..- Tak kisah pun masuk shekoloh balik tapi aku cuma tak nak duduk asrama je. Uwellkk, tak kisah laa org nak cakap mnja pun *jeling* 

Nak dengar cerita? Aku kan dah kemas barang. Excited sangat ke fana? -..- Err, nak kena marah dan disuruh dulu baru kemas. Mak n abah tak habis2 ingatkan semua barang2 keperluan asrama dan sekolah. Suruh ambil gambar tapi tak ambil2. Wah, kenapa degil sangat dah aku sekarang? Baru habis spm dah naik kepala, kang ni makan dia *penampar* Eee -..- 

Err, dah dah. semakin merepek dah kat entry ni. Lebih baik aku berhenti sebelum parah -..- Oh yeah sebelum tu, apa? apa? Nak tahu azam baru aku ea? Okey okey, dengar baik2 opah nak cakap ni. Erm, azam baru aku ialah ~ jengjengjeng~ *bunyi cengkerit* 

Azam baru aku ialah aku nak jadi lebih baik dari tahun lepas. Aku nak jadi lebih rajin dari tahun lepas. Aku nak bahagia bersama ANN, aku nak kahwin dengan ANN, eh? gatal nampaknya -..- Lagi-lagi. Erm, aku nak jadi seorang isteri yang solehah, eh? ape mende ni -..- Dah laa, yang lain tu biar diri aku sendiri je yang tahu. Apa apa pun, happy new year comel comot handsome cute miut, muahhhhhhh ANN :* 


Semakin kita SAYANG kat seseorang tu, Allah akan menguji kita dengan pelbagai DUGAAN untuk melihat sejauh mana tahap KESABARAN kita :*


Thanks Sudi Baca Entry Nie. I Love You

No comments:

Post a Comment