Masih Ada Masa...........



Hoi hoi, apa khabar? Ops, tolong kasi pelempang kat budak kuwang ajar nie. hihi. Hai, assalamualaikum n selamat sejahtera rakan pembaca yang disayangi sekalian. Alahai, aku memang busy sesangat sekarang, itu sebablah sekali sekala saja update blog yang comel ni *err, omk~*

Okey, gambar di atas memang melambangkan aku. Rasanya bukan aku sorang, semua macam ni jugak kan kan? Tahu tak tension exam ni? Tahu tak tension! Eh, aku ulang lagi, tension tahu! TENSION!! Gile~ Pecah otak ni asyik memikir pasal exam exam exam ! Hmm, ni nak menangis ni :'{

Seriously, rasa macam kena denda je buat homework bertimbun-timbun. Sebelum ni, bila cikgu bagi kerja karangan hari ni, esok aku hantar, ada lagi kerja cikgu bagi, aku hantar, tapi lepas exam trial lepas, fuh, *sifatan kemalasatan* telah melanda diri ini, wat de hal~ 

Ok ok, aku mengaku aku sangat malas sekarang. Bukan malas segala hal. Aku hanya malas buat homework tapi aku rajin study, ulang lagi sekali! rajin study. Hee ;D Mungkin boleh muntah kertas lepas ni sebab makan banyak sangat ole-ole cikgu yang tersayang bagi ;'D 

Tapi kalau aku dapat result cemerlang ke bukan ada orang kesah pun. Ada org nak tanya pasal aku? Ada ada? Bila aku gagal, ada org nak bangkitkan aku semula? Ada org nak yakinkan aku semula? Ada ada? Kena marah dan digelakkan ada lah. kan kan? --' 

Aku pun manusia. Aku pun tak kuat. Aku pun tak sempurna. Aku pun ada perasaan. Tapi kenapa mesti nak sakitkan? Aku ni penat sangat nak menangis malam-malam. Tengok aku gelak jeh selalu, ingat aku happy sesangat ke? *Org yang suka, tak semestinya dia gembira, org yang menangis, tak semestinya dia sedih* 

Aku sedih sgt. Bercampur dengan aku rasa takut lagi. Apa? ingat tak takut ke nak exam? Nampak aku gelak besar tiap-tiap hari, tapi dalam hati ni aku selalu fikir fasal SPM. Ingat aku lena sangat ke tidur malam? Tak sangat tahu! Eh, tapikan lena lah juga. Bab tidur mmg aku nom1. Tapi atas sebab2 tertentu --'

Lepas dapat result trial lepas terus aku hilang semangat sikit. Nak tahu, aku dah cuba cuba cuba dan cuba tapi tak sangka ada juga 1 fail! Subjek yang betul2 aku tak minat. Subjek ni okey jeh, tapi tade org nak ajar. Cikgu EA tuh....Erm, acaney tu? Hihi. Tapi alhamdulillah, yang lain semua lulus, kira lulus tuh okeng laa ;'D 

Oh, pejam celik pejam celik tinggal beberapa hari lagi nak SPM. Ya Allah, cepatnya masa ni kan kan? Ya Allah, makin berdegup kencang jantung aku ni. Huu. Okey FYI, aku start exam 5.11.2012 dan bakal tamat pada 6.12.2012 dan menjadi orang terakhir sekali habis exam ni. Sebulan kan aku exam? Best kan? *tgn didada mata keatas* 

Tapi bukan sebulan tuh betul exam. Main tebuk tebuk lah. Ini tarikh2 yang aku exam. First 5 hb paper BM, 6 hb BI, 7 hb SEJ, 8 hb MATH, kemudian cuti seminggu, masuk semula 19 hb paper PSI, 21 hb SAINS, kemudian cuti 10 hari, sambung semula 3 hb12 paper PQS, 5. hb12 BA, 6 hb12 paper EA, tepak pukul 4.00 petang ! Laungan *MERDEKA* ! Hooorayyyy ! Opss, belum lagi ea ;'D 


"Ya Allah, sesungguhnya aku mohon padamu iman yang menggembirakan hatiku dan keyakinan yang sebenar-benarnya sehingga aku mengetahui tidak akan berlaku padaku melainkan apa yang kau tuliskan bagiku. Aku redha dengan apa yang kau berikan padaku" Alhamdulillah :') 


Thanks Sudi Baca Entry Nie. I Love You

No comments:

Post a Comment