Di sebalik tabir Trial SPM ~

Hai hoi hey heu heu. Assalamualaikum dan salam satu malaysia. Hai, kite rindu sangat kat awak blog. rindu rindu rindu, dah nak dekat sebulan tak sentuh awak, kite rindu ucapan manis awak. Awww~ Hihihi. Hey, aku kan dah habis trial. So, lets get PARTY ! Ahah ahah ahah *lombat lompat* K over limit. Tapi tak rasa sedih ke ? trial ni dah tak akan ada dah lepas ni ? Tak sedih pun, syukur alhamdulillah sebab dah habis. Har har har .___.

Okeng okeng, back to the topic. Now, aku nak ceritakan disebalik tabir trial SPM ni. Ecey, macam nak buat flemmm lah pulak bertabir tabir. Hihi. K, bagi aku lah, paper trial ni sangat-sangatlah mencabar fizikal dan mental. Susah lah juga. Susah sebab tak study. Ops, bukan tak study tapi kurang study. Hihi. Kalaulah ni exam sebenar, aku memang tak nak keluar bilik --'

Bermula pada hari isnin 3.9.2012, subjek pertama ialah Bahasa melayu. Paper pertama dah mencabar sangat. Hey, asal buat soalan yang tak tercapai dek akalku ? Tukar ayat songsang lah, itulah inilah. Kemudian paper 2 pula, tp ni alhamdulillah karangan ni okengglah daripada tak okeng. Cuma soalan bahagian A minta buat karangan ttg sarapan pagi *tak terfikir pun* . Lagi satu, semua note yg dia bagi rasa macam sama je maksudnya. Omg --'

Keesokannya pula, paper Bi. banyak mengucap. Paper 1 okey, paper 2 karangan bahagian B alhamdulillah okelahh *kud* tapi bahagian A macam *pfffttt* pasal article ! Tapi bagi skop report ! Kpainnn~ Hari rabu pulak sejarah + Psi : LOL *_* Ni lagilah banyak-banyak mengucap sebab kemungkinan bakal semput tgh jalan. Ada ke patut dua subjek yang perlukan kaw kaw hafalan ni di'combine'kan together? Ofcozlah aku byk baca psi tp tahu tak aku target PSI A plus plus tapi soalan dia susah sangat sangat. Sobsob *amek tisu*

Hari khamis exam ekonomi tapi bulat-bulat jeh. Ni malas sangat nak care tapi care juga lah ken~ Hari seterusnya pulak exam PQS. Ni satu lagi subjek yang aku target ! Skop orang bagi lain, masuk lain, memang buat aku menagis ke 150juta kali~ K, kalau result ni fail, aku tak akan maafkan diri aku ! Acelly, subjek nie jeh dapat membantu aku tapi sampai hati buat soalan susah-susah yang rasa macam tak pernah buat. Ya Allah. Huaaaggggggghhh *meraunggggg dalam bilik*

Kemudian, minggu hadapan seterusnya pula exam sains. Tapi cuti sabtu ahad buat math math math, sains tak sentuh langsung. Ulang lagi sekali tak sentuh langsung. Malam tuh baru dapat semangat nak exam sains. Dan bila tengok balik jadual exam, Sc , Psi. Omg. Kenapa aku tak tahu hari isnin exam sains dgn psi ? Baru nak buka buku tp menangis jap. Har har har, rasakan. tapi alhamdulillah, aku boleh jawab. Tadelah susah mana, aku jawab penuh woooo tapi kalau aku jwb tu tak betol tak tahulah ;D

Hari selasa pulak Math. Semua orang suka. K, soalan dia bolehlah tapi aku selalu lupa bab straight line. Hihi, walaupun kawan aku dah ajar banyak kali tapi tetap lupa. kalau dia tahu mesti dia belasah aku ni. har har ~ Hari rabu, khamis, jumaat tiada paper, budak sains exam. so aku jadi boss lah kat rumah.

Then, masuk exam semula hari selasa, paper ekonomi. Cikgu ! susah sangat. Dari awal jawab dah betul-betul tension sebab sebab sebab lama sangat cuti jadi lupa daratan --' Kemudian hari Selasa, the last paper ! Ni febret subjek so kena buat kaw kaw punya tapi kan sekali buka soalan karangan .... macam *sobsob*

Tolonglah makcik pakcik jangan bagi aku skop yang PENIPU pasal karangan peranan remajalah, ibu bapalah ! Rupanya karangan *kpentingan bahasa Arab* Bapak senang, aku dah pernah buat tapi ada org ckp tak masuk so aku buat dono jeh tak hafal *sampai sekarang menyesal tak sudah* Huaaaaaaaa, kembali semula exam BA ! :{

Aku rasa, aku dah bersedia dan berusaha bersungguh-sungguh dah untuk exam ni tapi aku cuai sangat. Ya Allah, menyesalnya *sobsobsob :{* Aku tak nak datang sekolah, tak nak tengok result yang mungkin ada mawar merah yang berduri. K, sakit hati. Tapelah, tawakal je. Senyum fatanah, tamau nangis2, tak comel, nanti boyfriend lari jauh tgk muncung mcm *duckface* . Oke 1 2 3, senyummmm *macam nak ambil gambar lah pulak*


Okeng okeng okeng, mereka ni lah selalu tolong aku study. Rajinkan ? Sayang anak mama :*

Tuan punya buku ni pun rajin kan ? Aku sayang buku, sampai tertidur pun dengan buku-buku, sayang awak buku :*  

Thanks Sudi Baca Entry Nie. I Love You

No comments:

Post a Comment