Adakah ini Ramadhan terakhir?



Tujuan menulis blog ini bukanlah untuk mencari publisiti murahan, malah hanya ingin berkongsi kisah suka dan duka sepanjang Ramadhan ini. Acecey, hihi :D Syukur ke hadrat ilahi kerana dengan limpah kurnianya dapat aku merasai bulan yang penuh barakah ini sehingga hampir ke akhirnya. Alhamdulillah
 :') 

Hai, sudah lama tidak ku singgah di blog yang sudah usang ini. Waduh waduh, sepatutnya baju blog ini harus ditukar sempena hari raya yang bakal menjelma ni tapi malangnya aku enggak punya waktu untuk tukarin ini baju. Maafin aku ya belog. Chop! kok bahasanya indon? Haih -..- 

Tukar languange. Erm seronok rasanya dah nak dekat raya. Excited sokmo kalau raya ni. Huhu *lompat lompat* Almaklumlah raya setahun sekali *orang cakaplah* . Dan berasa bangga kerana tahun ni ite puasa penuh. hihik *yedok?* Tak kisah lah puasa penuh ke apa, yang pasti ramadhan bakal meninggalkan kite. hmm :'c 

Hmm, tahun ni aku berpuasa di asrama. Seronok ke tidok? Hmm, ofcoz lah seronok :-) Makan pung sedap, kenyang selalu. aummm xD Tapi tiap-ii minggu balik. Manjakan? manjakan? ite tau ite mmg anak manja mama. Eee yulk -..- . Erm sahur aku jarang sekali. Bukan susah bangun, tapi malas bangun. Aku cepat je sedar dlm pukul 4 pgi tapi badan ni tak berdaya nak angkat. Haih berat ah. 

Tapi ite rasa happy sangat sebab ANN lah yang selalu kejut an ite bangun sahur. Pukul 4 dah kejut. Ajen ah bf ite bangun pagi-ii. hikhik :* Lagi satu, kalau kat asrama, sebelum sahur kena pergi mandi dulu, yang mandi pagi-ii ni lah sesak meyh, so selalu terlepas sahur. Hmm sedih sedih *lap air mata* Aku hanya sempat minum air masak je. Haa, tgk punya kesianya aku duduk aswama. hmm :'c

Kalau berbuka pula erm, makan ayam semangat je tapi bila ikan, hmm tak makan. Tengok-tengok, manusia tak bersyukur gitu ah. Haa , jangan lah jadi macm tu. Ingat orang yang at luar sana, makan pun tak cukup mana, kita ni serba serbi cukup. Peringatan untuk semua orang dan untuk diri sendiri jugak :') Ya Allah alhamdulillah kerana memberikan aku rezeki yang melimpah ruah :') 

Baju raya baju raya. Erm untuk tahun ini aku ada 3 helai baju raya. Erm, murah-ii je :3 Raya pertama warna purple blue, raya kedua warna biru dan raya ketiga warna cukulat :* Nak tengok nak tengok? Ah boleh blah. Hihi gurau2 . Nanti raya aku tunjuk ea. Sabar deh, kan sabar tu separuh dari iman :-) Erm kasut pun aku dah beli jugak. Tinggi meyh, bia ah ite pendek an. *mengaku tu* 

Erm rasanya sampai disini je lah coretanku . Sudah habis idea ni. Haa, lagi satu, aku balik kampung lepas solat raya. Hmm cedih ah, raya dalam kereta ;'c Tak moh tak moh, tapi kena ugak ;'c Tapelah laa, bersyukur sebab dapat raya dengan family tercinta dan yang gembiranya ! Tahun ni first time ite raya dengan encik suami ite Mr. ANN :* Awwww i miss you baby :*

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI SAYANG :)

Tidak rasakah anda berkemungkinan ramadhan tahun ini merupakan ramadhan terakhir bagi anda ? Pernahkah anda berfikir sejauh itu? Hmm, accually aku sendiri pun tak pernah nak fikir hal yang penting tapi tak dipentingkan tu. Hmm :'c Kita semua ni lalai. Hmm, u mengharapkan Ramadhan kali ini penuh makna, agar dapat ku lalui dengan sempurna~ 



Thanks Sudi Baca Entry Nie. I Love You

No comments:

Post a Comment