Senyum dan tangis perkara luar biasa



5 Tips untuk menjadi Doktor Pakar Cinta.

1. Banyakkan membaca
Kita perlu banyak membaca. Baca sebanyak mungkin buku, artikel atau ebook berkenaan perhubungan dan percintaan. Dapatkan segala ilmu-ilmu yang perlu anda tahu dalam bab bercinta ini. Sediakan payung sebelum hujan katakan :)
2. Mendengar masalah
Daripada masalah orang, kita akan belajar masalah-masalah yang sering dihadapi orang lain. Daripada situ kita akan dapat memahami corak masalah yang berlaku dalam percintaan dan kita akan dapat selesaikannya daripada ilmu yang kita peroleh dari hasil pembacaan kita tadi.
3. Pelajari daripada orang lain
Kita juga boleh ikuti seminar-seminar dalam membentuk perhubungan atau percintaan yang sering diadakan di sekeliling kita. Atau pun kita boleh belajar daripada pengalaman rakan-rakan kita dalam menyelesaikan masalah mereka dalam percintaan.
4. Fahami pasangan anda
Fahami sikap dan perbezaan pasangan kita. Pasangan kita merupakan pelengkap hidup kita. Dengan memahami perbezaan sifat lelaki dan perempuan, kita akan lebih mudah untuk tackle sebarang masalah dalam perhubungan. Bukan itu saja, mereka juga akan nampak kita seorang yang sangat memahami.
5. Pengalaman
Memang tidak dapat dinafikan lagi. Pengalaman merupakan guru yang terbaik untuk kita. Daripada pengalaman itulah yang akan membuatkan kita menjadi lebih matang dan bersedia untuk menjadi seorang Pakar Cinta. Sentiasa belajar dari pengalaman masa lampau :') 
Izinkan saya jadi yang halal buat awak. Hew hew :) 


Thanks Sudi Baca Entry Nie. I Love You

No comments:

Post a Comment