Syawal Datang Lagi.

Hai, apa khabar ? Pejam celik pejam celik, dah 4Syawal, tak sempat nak update Ahad lepas tapi masih berkesempatan mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri untuk warga blog pada hari ni. I minta maaflah kalau ada terkasar bahasa, tersalah bicara, terkerek sini sana, pape hal, mohon ampun sangatII yee. Hari raya nie, maafkan jeh laa, nanti I bagi duit raya. Lolx :3

Hari Sabtu lepas, memang busy sangat kemas2 rumah, buat kuih, masak nasi, lauk pauk, macamII lah *rayakan*  laptop pun ada orang itu yang kebas so tak dapat lah den nak on blog tiap masa. hihi. Mula-mula aktiviti malam raya ingat nak pergi jalan masjid serbu kuih rayaa tapi hampeh, orang macam ulat t**k, ingatkan org semua balik kampung, bandar kosonglah rupanya lagi ramai ada laa. Manusia manusia --'

So, balik rumah, tengok cerita hantulah lagi bagus. Hihi. Bangun pagi raya, rasanya, awal jugak lah dalam pukul 6 cenggituh, terus tolong mak beres makananII, sebab nanti nak balik kampung pulakk. rasa macam mimpi pulak. Lip lap lip lap dah rayaaaaaaaa laa, excited juga aku nie. Rasa bahagia iron baju rayaa, mandi sunat raya, solat raya ? Err, aku tolong mak kat rumah, tak dapatlah pergi masjid. Alasan. hihi xD

Lepas siap semuanya, apa lagi aktiviti snapII picca laa pulak kan. Tiba-tiba tengah syok bergambar, abah telefon agak beraya kat Istana tengku mahkota. Macam kebiasaan, istana mmg terbuka hari raya, semua boleh pergi. So, teruslah kite org gerak pergi bukit istana. Sampai-sampai sana, polis tuh cakap tengku mahkota nak pergi pekan. lolx, tak dapatlah nak beraya kat Istana, baru berangan dalam kereta tadi. Puih --'

Dah tak dapat beraya kat istana tuh apa lagi, terus je laa balik kampungkan. Masukkan beg, bantal busuk, buku, selimut, semua dalam kereta, dalam pukul 12 kite orang gerak balik kampung, ikut highway, boleh pecut macam KL menjerit hoooooooooooooo. Dalam kete, duduk tepi tingkap sambil memekak nyanyi lagu rayaa *oh oh oh, balikkkkk kampungg, oh oh oh balikkkkk kampungg* tengok langit mendung sikit, lebih baik aku berhenti sebelum parah --'

Otw nak balik kampungggggggggg. Maaflah gambar ngokngek sikit --' 

Tengok lama2 dan macam Awan lah pulak. kami kebiru-biruannnnnnnnnnn :D

Yang tengah tuh nenek kesayangan gua nie. Dia penghibur hatiku. Kalau aku sedih, aku kacau dia. hihi

Yang sebelah kiri nie nama dia Farah dan yang kanan nie aku panggil dia Wa jeh walaupun diorang lebih tua dari aku ;D

Yang baju biru adik beradik aku, yang baju pink ni semua sepupu2 aku. Sepupu terdekat yg mmg rapatlah ;)

Raya ke2. Peace (^^)v

Kalau nak tengok lebih banyak gambar, tengok dekat facebook ea. Click *Fana Apple* dan jgn lupa tekan add friend. Nanti aku approve kita jadi kawan dan boleh tengok gambar raya. yeahh ^^

Berlalu lah sudah ramadhan, sebulan berpuasa ~ Selamat Hari Raya Maaf zahir dan Batin^^

Jauh di sudut hati, sumpah saya rindu sangat dekat awak :'(

Thanks Sudi Baca Entry Nie. I Love You

No comments:

Post a Comment